Advanced Search

Autor Wątek: Złodziej prądu w E36  (Przeczytany 179 razy)

9 Maj 2021, 14:30
Przeczytany 179 razy

Offline Gawial



  • 11
    Wiadomości

Złodziej prądu w E36
« dnia: 9 Maj 2021, 14:30 »
Witam Was
Poszukuję "złodzieja" prądu w moim BMW E36 318i, sedan, rok. 1997. Przy wyłączonym zapłonie pobór to 0,80 mA, a wiemy, że powinien oscylować w granicach 0,05 mA. Doszedłem do momentu w którym jasne stało się, że prąd zżera coś za co odpowiada bezpiecznik nr 33. Po prostu po wyjęciu tego bezpiecznika pobór spada do wartości  prawidłowej. Nieszczęście polega na tym, że owy bezpiecznik odpowiada za wiele urządzeń. Najbardziej szczegółowy opis, który przyjąłem jako wiarygodny, poniżej. Oczywiście nie wszystkie urządzenia posiadam, a co do niektórych nie jestem pewien. Tak więc pogrupowałem je na te co do których jestem pewien, że są, na te których nie wiem czy są i na te których na pewno nie posiadam

Przełącznik zapłonu (od 9/93)
Oświetlenie przedziału bagażowego
Światło wewnętrzne, prawe tylne (z lampą do czytania)
Światło wewnętrzne, lewe tylne (z lampą do czytania)
Światło wewnętrzne/czytowe, przednie (z ZKE)
Jednostka sterująca ZKE (od 9/93)
Przekaźnik światła postojowego po lewej stronie
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej

Gniazdo ładowania  ( nie wiem co autor ma na myśli )
Wyłącznik światła  ( nie wiem co autor ma na myśli )

Moduł bocznego okna zasilania sterownika (do 8/93)  ( nie dotyczy )
Zmieniarka płyt CD (stan na 9/93)  ( nie dotyczy )
Telefon komórkowy ( nie dotyczy )
Przekaźnik ogrzewania z zamkiem drzwi (nie dotyczy)
Oświetlenie wnętrza przedziału tylnego, w środku -Touring  (nie dotyczy )
Prawy zespół oświetlenia tułowia - Compact ( nie dotyczy )
Oświetlenie przedniej lewej nogi (Oświetlenie przedniej prawej nogi) ( nie dotyczy )
Moduł bocznego okna zasilania sterownika (do 8/93)  ( nie dotyczy )

Metodą dedukcji wyeliminowałem problem ze światłami wewnętrznymi, oświetleniem bagażnika, oświetleniem tablicy rejestracyjnej i przekaźnikiem światła postojowego po lewej stronie gdyż po wyjęciu bezpiecznika jest: brak świateł wewnętrznych, brak oświetlenia bagażnika i tablicy rejestracyjnej oraz lewego tylnego światła postojowego. Po wpięciu bezpiecznika wszystko działa, ale dochodzi niestety jeszcze pobór 0,80mA. I teraz po nieco długim wstępie prośba do Was. Jak sprawdzić przełącznik zapłonu, jednostkę sterującą oraz niejakie gniazdo ładowania i jakiś wyłącznik światła. Jak się do nich dobrać by sprawdzić, czy na wyłączonym zapłonie nie kradną prądu

Pozdrawiam