Advanced Search

Autor Wątek: Podpięcie instalacji m50b25 1x vanos e36  (Przeczytany 197 razy)

27 Marzec 2021, 20:34
Przeczytany 197 razy

Offline Darek131994



  • 2
    Wiadomości

Podpięcie instalacji m50b25 1x vanos e36
« dnia: 27 Marzec 2021, 20:34 »
Witam posiada ktoś schemat podpiecia wiązki do silnika do m50b25 ?? 

30 Marzec 2021, 12:24
Odpowiedź #1

Offline Darek131994



  • 2
    Wiadomości

Odp: Podpięcie instalacji m50b25 1x vanos e36
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Marzec 2021, 12:24 »
Znalezione na stronie zagranicznej może komuś się jeszcze przyda

Podłączenie streamera do czujników w silniku. Na początek polecam za pomocą igły lub gwoździa podpisać wszystkie złącza w oplocie. Pozwoli to uniknąć dalszych pytań o to, co i gdzie się połączyć. Spójrz więc na zdjęcie powyżej:
1 - przewód do masy z cewek zapłonowych. Można przykręcić do dowolnej dostępnej śruby na głowicy bloku;
2 - skrzynka kablowa linii dystrybucyjnej. Łączy się z rampą wtryskiwacza i cewkami zapłonowymi;
3 - złącza cewek zapłonowych. Każdy drut jest ponumerowany na gumowych uszczelkach. Numeracja cewek, podobnie jak cylindrów, zaczyna się od przodu maszyny;
4 - dodatnie przewody akumulatora. W moim przypadku odciął je jakiś wandal. W rezultacie ze skrzynki kablowej oplotu (10) miałem jeża wystającego z przeciętych drutów w czerwono-brązowe i brązowe paski. Więc wszystkie czerwone przewody to plus. Wszystkie brązy i brązy w paski to minus;
5 - przekaźnik mocy mózgu (pasują do niego grube czerwone przewody);
6 - przekaźnik pompy paliwa (gruby przewód w paski fioletowo-zielony idzie do pompy paliwa, przewód zielony na plus);
7 - przekaźnik ogrzewania sondy lambda (cienkie przewody fioletowo-zielone i zielone).
8 - złącze mózgowe;
9 - złącze klimatyzatora (nie używane w moim przypadku);
10 - skrzynka na kable;
11 - złącza rozrusznika. Przewód czarno-żółty to przekaźnik zwijacza, przewód czarno-zielony to przekaźnik podtrzymania (sprzężenie zwrotne, że rozrusznik działa. Wychodzi na złącze klimatyzatora, w moim przypadku nie jest używane. kwestia informacji zwrotnej od rozrusznika w jednym z poniższych artykułów, w którym rozważę podłączenie silnika i okablowania nadwozia);
12 - przewód dodatni zasilania z akumulatora do rozrusznika. Wychodzi bezpośrednio z zacisku akumulatora;
13 - złącze diagnostyczne;
14 - złącze do okablowania nadwozia;
15 - złącze do DMRV (przepływomierz powietrza). Jest wyjątkowy, nie można popełnić błędu podczas łączenia;
16 - złącze zaworu przedmuchu adsorbera. Dwubiegunowy. Dostarczany w tej samej wiązce ze złączem przepływomierza powietrza. Przewody są czerwono-białe i brązowe;
17 - złącze sondy lambda. Unikalny, nie należy go mylić;
18 - złącze czujnika temperatury powietrza (czujnik wkręca się od dołu do kolektora dolotowego bliżej tyłu silnika). Przewody szare i brązowe dwubiegowe;
19 - złącze czujnika prędkości wału korbowego (zamontowane nad przednim kołem pasowym). Trzy-pinowe. Przewody są żółte, czarne i bezbarwne. Żółty przewód powinien być podłączony do styku 67 złącza mózgowego (8);
20 - złącze czujnika położenia wałka rozrządu. Trzy-pinowe. Przewody są żółte, czarne, bezbarwne. Żółty przewód powinien być podłączony do styku 44 złącza mózgowego (8);
21 - złącze TPS (czujnik położenia przepustnicy). Czujnik jest zamontowany z boku przepustnicy. Złącze jest trójstykowe. Przewody są brązowo-czarne, czerwono-żółte i brązowe;
22 - złącze czujnika lampki ostrzegawczej niskiego ciśnienia oleju. Pojedynczy kontakt. Przewód brązowo-szary;
23 - złącze lampki sygnalizacyjnej niskiego poziomu oleju w skrzyni korbowej. Nie używany w moim przypadku. Szczerze mówiąc, nigdy nie spotkałem takiego zabłąkanego. Jeśli ktoś widział, czy może opisać w komentarzach, co to jest? Trzy-pinowe. Przewody są pomarańczowo-brązowe, niebiesko-białe i niebiesko-żółte;
24 - przewody do podłączenia generatora. Gruby przewód biegnie od plusa generatora do plusa rozrusznika i przez przewód 12 do bieguna dodatniego akumulatora. Cienki niebieski przewód łączy się z lampką ostrzegawczą ładowania akumulatora na uporządkowanym schowku;
25 - złącze czujnika temperatury płynu chłodzącego na mózgu (niebieskie). Dwubiegunowy. Przewody są brązowawo-czerwono-brązowe;
26 - złącze czujnika temperatury płynu chłodzącego do schludnego (brązowe). Pojedynczy kontakt. Drut jest brązowo-fioletowy. To prawda, że ​​może być złącze dwupinowe. Wtedy druty będą brązowawo-fioletowe i brązowo-żółte;
27 - złącze do podłączenia KXX (zawór biegu jałowego). Trzy-pinowe. Przewody są biało-żółte, czerwono-białe, biało-zielone.