Advanced Search

Autor Wątek: [e36] kolizja, szkoda calkowita, wycena, naprawa?  (Przeczytany 53 razy)

2 Grudzień 2017, 16:22
Przeczytany 53 razy

Offline pcu53r



  • 8
    Wiadomości

[e36] kolizja, szkoda calkowita, wycena, naprawa?
« dnia: 2 Grudzień 2017, 16:22 »
Witam.

Niedawno mialem kolizje, wymuszenie pierwszenstwa na skrzyzowaniu, od strony prawnej wszystko ok - sprawca sie przyznal przed policja, dodatkowo zrobilismy oswiadczenie sprawcy. Obecnie czekam na rzeczoznawce, mam auto zastepcze (jestem przekonany w 100% ze bedzie szkoda calkowita)
Do auta mam duzy sentyment, jezdze nim wiele lat, i pomimo mniejszych kolizji (nie z mojej winy), tak powaznej jeszcze nie mialo.
Jakies 2 lata temu za mniej powazna szkode na tym aucie, mialem szkode calkowita wyceniona na 1100zl, czesci zbywalne na 500zl... chcialbym tego uniknac (pozniej skorzystalem z firm proponujacych doplate, dostalem doplate 300zl co i tak jest niezadawalajace, gdy szkody wowczas wyceniono na 2800, a nawet nie wzieli pod uwage do rozliczenia niektorych zniszczonych elementow)
W aucie jest sporo nowych czesci (brak faktur za wymiane, jedynie na czesci cos sie znajdzie - choc nie wiem czy to ujawniac, w zaleznosci na jaki rodzaj naprawy/rozliczenia sie zdecyduje).
Waham sie w jaki sposob rozliczac szkode, czy zlecic serwisowi naprawe, czy tez zadac pieniedzy (wiadomo, zalezy jakich).
Gdybym mial sie rozgladac za podobnym BMW to moze znalazl bym cos w przedziale ok 4 tys. Wiadomo jednak, ze gdy zaproponuja niewiele ponad tysiac to mozna za to kupic rower a nie auto...

Jest to E36 sedan, rocznik 1992, M40B16 z raczej podstawowym pakietem wyposazenia, choc doinwestowane "technicznie" jak nalezy.

wg vinu:
L801A National version Germany/Austria
S215A Power steering, rpm-sensitive
S242A Steering wheel airbag
S300A Central locking with antitheft system
S320A Deleted, model lettering
S354A Green windscreen, green shade band
S400A Slide/tilt sunroof, manual
S415A Sun-blind, rear
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S440A non-smoker package
S464A Ski bag
S481A Sports seat
S510A Headlight aim control
S545A Tachometer,km/h speedo.,as with clock+EC
S654A Radio Bavaria C III
S704A M Sports suspension
S848A Extended wiring harness

instalacja LPG, 2 letnia butla, prawie nowa spora czesc zawieszenia, nowe tarcze klocki przod, lampy z ringami (~500zl), niedawno zmienione opony na zimowe ~5mm.




Zniszczenia jak na zalaczonych zdjeciach, niefortunnie uderzenie mialo miejsce nad moim zderzakiem, i doszlo az do kola, na ktorym sie zatrzymalo i wgniotlo je wglab do tego stopnia, ze pasazer nie mogl otworzyc drzwi.
Stad, tez mam obawy o ewentualna naprawe (prawidlowa geometrie po naprawie), wysoce prawdopodobne ze wyrwalo/pogielo wahacz, drazki, a moze nawet kolumne i podluznice - czy w takim przypadku warto starac sie to naprawiac? Tak jak widac na zdjeciu kolo wjechalo prawie cale wglab...
Prosze o porade zeby wybrac sensowna metode rozliczenia tej szkody gotowkowo (jak najwiecej uzyskac, w zadnym wypadku tysiac zlotych nie wchodzi w gre...) badz bezgotowkowo (naprawa).
W dodatku jaka na dzien dzisiejszy orientacyjnie moze byc wartosc rynkowa pojazdu? (przed i po szkodzie)

Z gory dziekuje za wszelkie sugestie i pomoc
pozdrawiam

2 Grudzień 2017, 17:29
Odpowiedź #1

Offline DRIVER



  • 1.111
    Wiadomości

  • Memento mori..... E39 525 Power Diesel :)

Odp: [e36] kolizja, szkoda calkowita, wycena, naprawa?
« Odpowiedź #1 dnia: 2 Grudzień 2017, 17:29 »
Kolego,powiem Ci na moim przypadku i również Bmw.Uderzenie cały przód,tak feralnie że silnik ze skrzynią się rozłączył....Co do wyceny odnośnie szkody całkowitej to liczona jest cena rynkowa na dzień szkody.Najważniejsze ocenić uszkodzenia,jesli naruszone oprócz widocznych są zawieszenie i podłużnice,to podejrzewam że naprawa przekroczy wartość auta
U siebie wolałem wybrać szkodę całkowitą,uszkodzenia po oględzinach sporo przekraczały wartość.Co zyskałem: Cenę za auto,do tego powyciągałem wszelkie wartościowsze rzeczy z wyposażenia,jedynie nie zdążyłem zamienić kół,no i oczywiście cena za "wrak". Najważniejsze,pamiętaj że zawsze można się dogadać :) tak aby każdy był zadowolony.......
"Jeżdżę na glebie bo mam lęk wysokości"
E39 525 tds